Unga reumatiker i värmland

Välkommen på julbord!

Reumatikerdistriktet i Värmland vill bjuda alla barn och ungdomar samt era familjer på julbord.Söndagen den 18/12 träffas vi utanför Skogenterassen på Mariebergsskogen i Karlstad kl 12.50. Först bjuds vi på lite glögg och körsång, sedan får vi avnjuta ett värmländskt julbord. Har vi riktig tur kommer det en tomte, kanske får vi också åka en tur runt Mariebergsskogen med häst och släde. Om ni vill komma så ring Lena på kansliet tel. 054-181418 senast 28/11. Reseersättning utgår.

Vi önskar Er varmt välkomna till julbordet och hoppas att många vill komma!
Reumatikerdistriktet Värmland

Vi vill också passa på att tala om för er att Reumatikerföreningen Stockholm arrangerade en föreläsning om barnreumatism 8/11. Den webbsändes och är du intresserad så ligger föreläsningen kvar på vår hemsida www.reumatikerforbundet.org
Föreläsare var Stefan Hagelberg, barnreumatolog, Astrid Lindgrens sjukhus. Den handlar om barnreumatism och nya behandlingsmöjligheter.

Anhöriga som har hittat varandra via Facebook har en grupp som är väldigt aktiv. Den heter; Anhörig för oss med barn/ungdomar som har barnreumatism

Riksorganisation Unga Reumatiker är sedan 1994 en självständig riksorganisation i nära samarbete med Reumatikerförbundet.

Unga Reumatiker verkar för barn och ungdomar i åldern 7-32 år med reumatiska sjukdomar.

I Värmland finns en aktiv arbetsgrupp som anordnar olika aktiviteter och träffar för alla medlemmar i Unga Reumatiker Värmland

Under år 2007 så var vi bland annat på bussresa till Göteborg där vi hade en heldag på Liseberg, hade en spa-helg med turkiskt bad i Arvika och ett gokartrace på Nöjesfabriken i Karlstad. På våren och sommaren 2008 hade vi bland annat föreläsning av den kände författaren Marcus Birro och körde gokart i Kristinehamn. På hösten anordnade vi bowling, familjebadresa till Gustavsviks Badhus i Örebro och en Spa-upplevelse på Kroppefjäll i Dalsland.

Vår tanke kring aktiviteterna är att medlemmen ska ha roligt, träffa nya vänner och kanske göra saker som man i vanliga fall inte skulle pröva på. Alla aktiviteter ska vara handikappvänliga så att alla medlemmar kan delta. Att vara med i Unga Reumatiker är en fantastisk möjlighet för barn och ungdomar som på något sätt kommer i kontakt med reumatism att mötas och utbyta erfarenheter.

Är Du intresserad av vår förening, vill bli medlem, eller har frågor är Du varmt välkommen att ta kontakt med oss!

Arbetsgruppens sammankallande:
Elinor Jansson,
E-post: Övriga deltagare i arbetsgruppen:
Anne-Marie Andersson tel 0570-19666
Helena Setterberg tel 054-831052