Om oss

Reumatikerdistriket Värmland är en del av intresseorganisationen Reumatikerförbundet. Vi vill förmedla kunskap till dig genom stöd och råd i vardagen, berätta om forskningsrön och vad vårt landsting kan erbjuda för dig med reumatisk sjukdom eller sjukdom i rörelseorganen. Vi har ca 1860 medlemmar fördelat på 13 föreningar som erbjuder olika aktiviteter och träffar för dig som är eller vill bli medlem.

Reumatikerdistriktet bevakar och driver frågor som är angelägna för reumatiker i Värmland, bl a i samverkan med landstinget för bra vård, rehabilitering och hjälpmedel.

Vi anordnar utbildningar och sammankomster för lokalföreningar i Värmland  för att fylla på med kunskap och entusiasmera aktiva medlemmar med engagemang i reumatikerfrågor.

Läs mer om vår intresseorganistion under Det här är vi i vänsterspalt.

Vill du läsa om forskning, människors vardag eller få veta mer om hur vården för reumatiker ser ut i andra delar av landet, gå in på www.reumatikerforbundet.org eller bli medlem och få tidningen Reumatikervärlden.