Illustration kontakt

Utbildning i medlemsregister och webb verktyg

Reumatikerdistriktet Värmland erbjuder vid tre tillfällen under våren samt ett i augusti samtliga lokalföreningarna en utbildning i medlemsregistret samt webb verktyget BeeGood.

Kurs för medlemsregistersvariga i föreningarna!

Plats: Folkuniversitetet, Älvgatan 3, 652 25 Karlstad (Klicka på länken för att se på kartan)
Datum: 2/2, 16/2, 2/3 samt 31/8
Tid: kl. 10-13
Arrangör: Reumatikerdistriktet Värmland, Folkuniversitetet
Kursledare: Anne-Marie Andersson, Lena Wrinell

Vi kommer att träffas vid fyra tillfällen under året, tre nu på våren och en till hösten.
Enligt utskick från Reumatikerförbundet så ska Reumatikerföreningarna skriva in sina egna uppgifter i medlemsregistret från och med i år.

Innehåll:
* Reumatikerförbundets policy
* Logga in
* Hur vi arbetar med medlemsregistret

Det är viktigt att föreningarna skickar den som kommer ha ansvar för medlemsregistret under hela året. I första hand får ni skicka en representant från varje förening, men anmäl gärna en reserv, om det blir platser över så fördelar vi ut dem.

Jag vill gärna veta om ni har inloggning och behörighet till medlemsregistret så vi inte får problem med det när vi ska starta. Om ni inte har det eller är osäkra så kontakta kansliet, 054-181418 eller skicka e-post så får vi hjälpa till att lösa detta.

Kurs för webbansvariga i föreningarna!

Plats: Folkuniversitetet, Älvgatan 3, 652 25 Karlstad
Datum: 2/2, 16/2, 2/3 samt 31/8
Tid: kl. 14-17
Arrangör: Reumatikerdistriktet Värmland, Folkuniversitetet
Kursledare: Elinor Jansson

Vi kommer att träffas vid fyra tillfällen under året, tre nu på våren och en till hösten för att gå igenom grunderna för webbverktyget Be Good.

Innehåll:
* Struktur och uppbyggnad av webbsidor
* Reumatikerförbundets policy
* Att tänka på när man skriver
* Logga in
* Hur man gör en ny artikel
* Hur man lägger in bilder
* Hur man skapar länkar
* Hur och varför man skapar ”taggar”

Mycket av innehållet kommer att rikta sig till dem som är helt nybörjare, men även ni som kommit lite eller mycket längre är välkomna. Framför allt är det viktigt att ni kommer till det första mötet då vi går igenom förbundets webbpolicy. Vissa teoretiska bitarna tror jag även ni har nytta av. Sedan kan ni använda tiden till att jobba med webbsidorna och få hjälp med just det ni behöver.
Det är viktigt att föreningarna skickar den som kommer ha ansvar för webbsidan under hela året. I första hand får ni skicka en representant från varje förening, men anmäl gärna en reserv, om det blir platser över så fördelar vi ut dem.

Jag vill gärna veta om ni har inloggning och behörighet till webbverkyget så vi inte får problem med det när vi ska starta. Om ni inte har det eller är osäkra så kontakta mig på 070-2961890 eller elinor.jansson@live.se

Anmäl er senast 23/1 till kansliet 054-181418 eller , gäller båda kurserna! Ingen kursavgift. Bilersättning utgår med 18.50 kr/mil och för faktiska kostnader för andra färdmedel mot kvitto.

Välkomna önskar Reumatikerdistriktet!