Artros i lederna

Tältturné Rörelseorganens sjukdomar

Vill du ha svar på dina frågor om besvär i rörelseorganen?
Du hittar oss under Reumatikerförbundets jubileumsår i vårt informationstält runt om i Värmland. Här dukar vi upp informationsmaterial och tillsammans med personer från lokalföreningarna pratar vi med er besökare och bjuder på våra erfarenheter om hur det är att leva med besvär från rörelseorganen.

Du får träffa personer med som gärna delar med sig av egna erfarenheter och hur de gör för att handskas med vardagen. Under jubileumsåret satsar Reumatikerförbundet extra på artros genom att sprida och öka kunskap med informationsmaterial, föreläsningar och forskningsanslag. Vi kan berätta mer!

Fler exempel: På Reumatikerförbundets hemsida kan du anmäla dig till Hälsoportalen och få en personlig coach. På nätet kan man också hitta digital artrosbehandling, hjälp till självhjälp, på jojnts.com.

Håll utkik - vad händer mer på din ort när vi hälsar på - Välkommen!

Turnéplan

4 juli Forshaga-Deje
18 juli Filipstad
29 juli Arvika
5 augusti Karlstad
28 augusti Grums
12 september Kristinehamn
24 september Kil

Fler datum kommer att publiceras allt eftersom de bokas in.

____________________________________________________

Till föreningarna i Värmland - ett utdrag från Reumatikerdistriktets sommarbrev:

För att synas mer under jubileumsåret kommer Vidar Sandell att åka på en turné med informationsbord runt om i Värmland. Han ringer till föreningarna och meddelar när han planerar att åka till just er förening/ort. Om ni kan och tycker det är roligt ansluter ni till vårt turnétält och hjälper till. Det går lika bra att ringa Vidar och önska ett datum för besök.

Ha en skön sommar!

Styrelsen Reumatikerdistriketet Värmland
/genom Catharina Nilsson

• 3 år sedan Permalänk