Reumatiker i Värmland deltog i vårruset 10/5 -12!

Ett glatt gäng trotsade ösregn och kyligt väder och gick den 5 km långa banan i Karlstad.

Vi samlades i god tid för att sätta på oss reflexvästar med vår logga på. Det är ju viktigt att det syns vilka vi representerar! Sedan traskade vi bort mot startområdet där vi minglade en stund innan uppvärmningen drog i gång. Trots riktigt dåligt väder var det otroligt mycket kvinnor som tagit sig till startområdet och stämningen var hög! Först släpptes "rusare", springare och joggare i väg. Där efter fick vi som tänkte gå starta. Blött, lerigt och trångt var det, men i skapligt tempo tog vi oss i alla fall runt de 5 kilometrarna på en knapp timma. Nöjda och stolta över vår prestation fick vi en var sin medalj när vi kom i mål. Där efter väntade en välförtjänt picknick.