Rehabiliteringsresa till Pärnu

Reumatikerdistriktet Värmland vill göra det möjligt för reumatikerföreningarna att anmäla sig till en nio dagar långa resan till Pärnu, Estland, avresa måndag den 8 september 2014.

Vi bor på Hotell Tervis, ett hotell som nu renoverats till stor del. Priset är 5.995 kr/person för boende i dubbelrum/hytt, 7.195 kr/person i enkelrum/hytt och 7.495 kr/person för del i svit/hytt. (Reservation för prisändring). I priset ingår bussresa, båtresa (hytt utan fönster på däck 5, 8 eller 9) samt bussresa till Pärnu.

Läkarundersökning samt 2 st läkarkonsultationer ingår och likaså 18 st behandlingar. Förutom det ingår 3 måltider dagligen (måltider på båten ingår inte (buffé 250 kr och frukost 91 kr), som kan bokas vid resebeställningen). I priset ingår även morgongympa, Qi-gong, tillträde till simbassäng, 5 olika bastuer, bubbelpool och japanskt bad.

Bussen och busspersonal finns med hela veckan. Utflykter görs med buss och guide, t.ex en halvdag i Tallins Gamla stan.

Du som vill veta mer om resan går in på www.petersbuss.se eller ringer 0563-813 31. Anmälan görs till expedition på tfn: 054-18 14 18 (glöm inte att tala om hur du vill bo, om du behöver särskild kost, samt boka måltider på båten). Vi har 20 bokade platser fram till den 15 mars 2014. Först till kvarn gäller. Ev kan fler platser bokas genom Peters Buss.

Tips! Bidrag till rehabresan kan sökas från olika fonder, expeditionen har förteckning på några fonder. Reumatikerdistriktet Värmland Lena Wrinell kanslist