Rapport från vår planeringsdag

Jag, som ordförande i Reumatikerdistriktet Värmland, tackar av hela mitt hjärta för allas engagerade deltagande i vår planeringsdag. Vi planerade aktiviteter, prioriterade hårt och pratade om gruppens styrkor och svagheter. Tack alla för att ni visade gruppen ert förtroende.

Catharina Nilsson

Vi landade i att den intressepolitiska verksamheten är grunden för vårt uppdrag, därefter kommer uppdraget att vara våra föreningar behjälpliga på bästa sätt. Utöver denna verksamhet har vi några återkommande evenemang som vi självklart fortsätter med som familjeverksamhet, artrosinformatörsträffar och badledarutbildning.

För 2015 planerar vi en föreningskonferens, riktad till föreningsstyrelsen, direkt efter representantskapsmötet. Vi vill också genomföra  fyra föreläsningar för allmänheten under året, med lite kringverksamhet, i samverkan med föreningarna för att alla i Värmland ska kunna gå på en föreläsning inte allt för långt bort. Vi tänker också förbereda ett informationspaket till föreningarna inför jubileumsårets medlemsvärvning.

Vår verksamhetsberättelse kommer att utformas i ett kortare format och ett längre. Vi hoppas därmed att nå våra olika läsare på bästa sätt.

Väl mött på Representantskapsmötet 21 mars 2015!

Catharina Nilsson, ordförande

Reumatikerdistriktet Värmland