Prova på dag i museéparken

Den 2 juni arrangerade ABF tillsammans med sina samarbetspartners samt Karlstad kommun en prova på dag i muséeparken.

Reumatikerförbundet var representerat av både Karlstadföreningen och distriktet i Värmland. Vi presenterade olika delar av våra verksamheter. Karlstadföreningen erbjuder sina medlemmar många olika rörelseaktiviteter. Denna dag presenterades aqua bike samt fot och hand gympa lite närmare. De har också förmånliga samarbetsavtal med SATS och yogaskolan som hade sina representanter på plats för att visa och prata om sin verksamhet.

Distriktsstyrelsen jobbar aktivt för att nå både barn och ungdomar med reumatism så denna del av distriktets verksamhet presenterades. Informationsmaterial om Unga Reumatiker delades ut. Dessutom erbjöds ansiktsmålning till de barn som ville. Självklart informerade vi även besökarna om vad förbundet står- och arbetar för.

Vi delade ut informationsmaterial om Unga Reumatiker, Karlstad föreningens aktiviteter samt värvade några nya medlemmar. Tyvärr var det blåsigt och kallt vilket bidrog till att det var ganska få besökare, men det knöts nya kontakter och gavs information till de som kom!