Planeringskonferens i Charlottenberg för fem län CDUST

En givande och mycket trevlig konferens med deltagare från reumatikerdistrikten Sörmland, Uppsala, Värmland, Västmanland och Örebro.

Vi tackar vår kunniga moderator Suzanne Ahlkvist från förbundet för att hon lyckas locka ur oss så mycket intressant och samtidigt både förmanar och uppmuntrar oss att göra mer. Som distrikt har man som huvuduppdrag att driva intressepolitiska frågor inom sjukvården som handlar om våra reumatiska diagnoser.

Vi pratade om hur långt våra landsting kommit med de nationella riktlinjerna och bestämde oss för vilka kurser år 2014 ska innehålla. Förutom god mat och mycket trevligt umgänge fick vi även en förevisning av hjälpmedel i butiken Ett enklare liv på Charlottenbergs köpcenter.