Enhets- och avdelningschef tackas av reumatikerdistriktets ordförande efter Öppet hus på Reumatologimottagningen Centralsjukhuset Karlstad

Öppet hus Reumatologimottagningen Centralsjukhuset 10 oktober

Med anledning av internationella reumatikerdagen hölls öppet hus på mottagningen i Karlstad. Hela reumateamet mötte upp och berättade om verksamheten. Det var kö på morgonen men alla patienter som ville fick sitt besök hos reumatolog.

Idag, till Öppet hus på Reumatologimottagningen Centralsjukhuset Karlstad kom både patienter och intresserad sjukvårdpersonal. Hela reumateamet var på plats med kaffe och godis samt postrar som beskrev verksamheten på mottagningen. Reumatikerdistriktet hade fyra representanter som samtalade med besökarna och bidrog till den trevliga stämningen.

Alla som ville fick träffa reumatolog under de fyra timmar öppet hus pågick. Flera personer skickades till provtagning för fortsatt utredning och troligen var några av dessa redan givna patienter på mottagningen.

Efteråt tackade vi personalen för deras initiativ och samarbete. Enhetschefen summerade dagen mycket nöjd med att den varit till verklig nytta. Avdelningschefen tackade för uppvaktningen och hälsade att hon redan såg fram emot nästa års öppet hus, då i nya lokaler.