Möjlighet för unga reumatiker att se ishockey i Löfbergs Lila Arena!

Stort hjärta är en stiftelse som syftar till att förbättra livskvalitén för sjuka och funktionshindrade barn. Avkastningen från tillgångarna går till stipendier som kommer att delas ut och på så vis kan stiftelsenbidra till en mer livfull vardag.

I samband med byggnationen av Löfbergs Lila Arena önskade Färjestad BK skapa en mötesplats för sjuka barn och funktionshindrade barn där de tillsammans med sina familjer kunde få se på ishockey och därigenom få ett avbrott från vardagen och dess problem. Sedan Löfbergs Lila Arena öppnades 2001 har blå rummet besökts av ca 6.000 sjuka och funktionshindrade barn som i samband med ishockeymatcher och konserter i arenan kostnadsfritt har fått ta med sig en anhörig. Verksamheten är mycket uppskattad och betyder oerhört mycket för de sjuka och funktionshindrade barnen.

Kraven är att man är under 18 år och att man inte är rullstolsburen. Barnet/ungdomen samt en anhörig/vän får varsin ishockeybiljett samt att man bjuds på korv, dricka och lite godis. För att ansöka om biljetter mailar man 2 dagar innan aktuell match till: Det finns även möjlighet att se andra evenemang, även vid dessa mailar man 2 dagar innan. Platserna är begränsade och lottas ut bland de som önskat biljetter.

Läs gärna mer om stiftelsen här: Stort hjärta!