Internationella Reumatikerdagen 12 oktober

Vi kommer att uppmärksamma internationella reumatikerdagen med flera spännande aktiviteter den 12 oktober.

Den 12 oktober kommer reumatologmottagningen att ha öppet hus med läkarmottagning (utan remiss) klockan 09-11.30.  bedömer om en läkartid på reumatologen är lämplig eller att besvären inte kan avhjälpas av en reumatolog. Uppskattningsvis innebär detta att nästan 20 personer kan få ett samtal med reumatolog.

Under öppet hus visas lokalerna upp av sjuksköterskor som gärna svara på allmängiltiga frågor. Även sjukgymnast och representanter från Reumatikerförbudet/-distriktet finns på plats.

Kriterier för besök på öppen mottagning:

- Nytillkomna ledbesvär de senaste 6 månaderna eller en allvarlig försämring
- Ej tidigare besökt reumatolog
- Ej pågående behandling för sina besvär på vårdcentral

Reumatikerföreningen Kil deltar med informationsbord på CSK

Aktiviteterna kommer att annonseras i tidningen!

Övriga aktiviteter i länet:

Arvikasjukhus:

Reumatikerföreningen Arvika kl.10.00-14.00

Webbföreläsning vid Taserudskolans Aula Arvika kl:18.00 av Karin Jensen forskare vid karolinska om Smärta. arr: Reumatikerföreningen Arvika och Eda. Reumatikerdistriktet Värmland.

Reumatikerföreningen Karlstad: ute med information i Karlstad.