Har du behövt byta din biologiska läckemedelsbehandling av Icke-medicinska Skäl?

Fler deltagare behövs till studie!

Har du behövt byta din biologiska läkemedelsbehandling av icke-medicinska skäl?

Malin Forss är en student från Master programmet i Bioentreprenörskap vid Karolinska Institutet. Just nu genomför hon en studie till hennes examensarbete som handlar om patientupplevelsen kring byte av ett biologiskt läkemedel av icke-medicinska skäl. Detta kan vara ett byte från ett biologiskt original läkemedel till ett motsvarande billigare alternativ med likvärdiga egenskaper. De biologiska läkemedel som är inblandade i dessa byten är Remicade till Remsima/Inflectra, Remsima till Inflectra eller Enbrel till Benepali. Syftet med studien är att få en bredare insikt inom användandet av biologiska läkemedel.

Om du någon gång har genom gått ett sådant byte som beskrivet ovan och är över 18 år, skulle hon gärna vilja intervjua dig om din upplevelse. Intervjun kommer att vara helt anonym, ta ungefär 20 – 60min, och kan avbrytas när som.

Rekrytering pågår fram till sista mars 2017.

Vill du vara med och/eller vill ha mer information?

Kontakta gärna henne då: Email: malin.forss@stud.ki.se