Kursledare instruerar i Värmland

Första registerkursen i Värmland

Många intresserade kom till första utbildningstillfället. Engagemanget och kunskapstörsten är stor. Alla är vi måna om att sköta vårt medlemsregister.

Kursledarna Anne-Marie Andersson och Lena Wrinell gick igenom hela manualen och gjorde oss uppmärksamma på de viktigaste punkterna. På datorn lärde vi oss hantera medlemsuppgifter och att använda droplister, exportera listor till excel och skriva ut adressetiketter. Datasalen var full och 7 av 13 föreningar var representerade på detta första kurstillfälle.

Några stannade kvar för att fortsätta dagen med webbutbildning. 5 föreningar deltog denna eftermiddag och fler är anmälda till nästa gång. Kul tycker vi på distriket.

Vi fortsätter med ytterligar tre kurstillfällen, två ganska snart och en till hösten, där både nya och gamla deltagare är välkomna. Det är medlemsregister på förmiddagen och webben på eftermiddagen för de som vill.