Förbundsstämma

Dag två på stämman i Borås

Idag tog vi många viktiga beslut som att Beryl Svanberg nu går in som förste vice ordförande. Vi önskar henne lycka till med sitt nya uppdrag både nationella och internationellt.
Vi har behandlat justering av stadgarna, verksamhetsplan och att medlemsavgiften blir oförändrad förutom sedvanlig genomgång av verksamhetsberättelse och bokslut. Utöver förhandlingarna har vi också fått höra av Handikappförbunden att vi av deras 37 medlemsförbund är deras största och att vi har en mycket bred verksamhet med engagerad medlemsvård, vi bidrar med pengar till forskning samt påverkar politiker. Intressepolitiskt är vi väl synliga både i våra specifika frågor och med breda frågor som rörelsehinder och en knepig socialförsäkring för våra kroniskt sjuka. Till sist fick vi oss presenterat det nya förslaget på grafisk profil som gick ut på att vara lättare att använda, tillgängligare grön färg och tydligare logga. I morgon tar vi nya tag/ hälsningar från Era ombud