Badledarutbildning

INBJUDAN TILL VATTENGYMPAUTBILDNING

Vi vänder oss både till dig som redan är badledare och till dig som vill bli badledare.

Datum:              Lördag 26 augusti 2017

Tid:                    Klockan 9.00.– ca 15.45

Plats:                  Centralsjukhuset Karlstad vid rehab/bassängen

Arrangör:         Reumatikerdistriktet Värmland

Landstingets Rehabenhet

Medverkande:  Marianne Rehult och Susanne Kihlström fysioterapeuter

Våra badledare är jätteviktiga för alla dem som behöver träning i varmbassäng. För att få vardagen att fungera kan träning i varmbassäng många gånger vara enda sättet. Du blir rörligare, kroppen avlastas och du kan träna både styrka och kondition.

Fysioterapeuterna är specialicerade inom reumatologi och på en dag hinner de både berätta de senaste vetenskapliga rönen om träning och coacha deltagarna till att bli duktiga vattengympaledare. De gläds åt att deras patienter får en kvalitetssäkrad egenvårdsträning som fortsättning på den behandlingsperiod de fått hos dem.

Du får en heldag på Centralsjukhuset med fysioterapeuter inom reumatologi som ledare, lördag 26 augusti.

Vi vänder oss både till dig som redan är badledare och till dig som vill bli badledare inom reumatikerföreningarnas verksamhet i Värmland.

Dagen innehåller teori om träning, teoretisk och praktisk genomgång av vattengympaprogrammet samt nyheter om fysisk aktivitet och träning för personer med reumatiska diagnoser.

En uppskattad del av dagen brukar vara att få träna på ledarskapet samt diskussion och summering efteråt.

Välkommen! önskar Mariann Rehult och Susanne Kihlström, fysioterapeuter inom reumatologi, Lanstingets Rehabenhet.

Du anmäler dig till Reumatikerdistriktet Värmlands kansli 054-181418,  senast 20 juni.

Kom ihåg att säga till om du behöver specialkost. Vi måste också tänka på allergier, parfymfritt och inget rakvatten! Det finns 15 platser och anmälan är bindande.

• Centralsjukhuset i Karlstad vid rehab-bassängen 09:00 till ca 15:45
  • Ta med 2 ombyten till badet, lediga kläder och inga smycken. Kom ihåg att duscha innan du går i bassängen.
  • Ingen kursavgift och vi bjuder på lunch.
  • Bilersättning utgår med 18.50 kr/mil och för faktiska kostnader för andra färdmedel mot kvitto. Samåkning rekommenderas!

Välkommen med din anmälan!

Reumatikerdistriktet Värmland