Full fart vid bowlingbanorna

Bowling med Värmlands distriktets unga medlemmar

Söndagen 29/4 träffades ett gäng barn och ungdomar för att äta en bit mat bowla samt umgås.

Vi träffades utanför restaurang Pasha för att äta en gemensam lunch. När alla var mätta och belåtna gick vi till Jubals bowling på Sundsta bad och idrottshus. Där provade vi ut skor och letade "lagom" tunga klot. Det finns skaplig variation men trots det kan även det lättaste bowlingklotet kännas tungt för reumatiska händer. Det finns dock specialklot med ett handtag så att man slipper stoppa in fingrarna i små hål. Det fanns även en ramp som man riktar in för att sedan lägga upp klotet och låta det rulla iväg. Perfekt för trötta värkande händer! Jag tror alla gick hem nöjda och glada efter en dag där de unga medlemmarn deras syskon samt föräldrar umgåtts och haft trevligt.